2006-08-25

Upp med händerna och ge mig informationen!

Tänk dig att du kom till doktorn med din svullna armbåge och möttes av en pekskärm:
Vänligen ange smärtans belägenhet!

Jag har ont
• i
• på
• över
• under

• handleden
• armbågen
• axeln

när jag

• lyfter
• sänker
• böjer

• underarmen
• överarmen
• axeln

OBS! Läs vidstående bruksanvisning innan du svarar på frågorna.

Jag blir så trött på webbens självserveringar ibland. Det händer ju att man ledsnar på popup-menyer, formulär, kryssrutor och anvisningar och bara vill att en expert – snabb, smart och mänsklig – i andra ändan ger de svar och den information man behöver och vill ha – varken mer eller mindre.

Häromdagen skickade jag ett mejl som löd ungefär så här till fyra fraktbolag. Två svarade inom en halvtimma (DHL, TNT), ett svarade dagen därpå (Posten) och ett svarade inte alls (Jetpak)
Jag vill skicka tolv lådor (30x40x20 cm, sammanlagd vikt 185 kg)

från
Eskilstuna (Gillbergavägen 113 A)

till
Rosersberg (Metallvägen 31)

1. Vilken ytterligare information behöver ni?
2. Vad kostar det?
3. Hur går jag till väga?

Grattis, DHL! Ni vann.

1 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Jamen jisses, människa, berätta om prisskillnaderna också!

3:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home