2006-10-05

SJs webbtjänst tycks aldrig förbättras

Sedan vad som känns som evinnerlig tid väntar jag på att mötas av ett nytt gränssnitt på www.sj.se. Men icke – varje gång jag loggar in är det lika knökigt och bökigt att ta reda på tågtider och boka biljett. Tänk om man hade en spänn för varje gång man har fått börja om från början för att deras server fått en blackout!

Häromdagen satt jag som en idiot och klickade på en "Gå vidare"-knapp och fattade inte varför jag inte kom till en ny sida. Klick – samma – klick – samma – klick – samma ...

Då fick jag syn på det röda lilla felmeddelandet i överkanten, skrivet med myrbokstäver (eller mouse print som jag nyligen fick höra att det kallas på engelska).

– Hoho. Piiip. Här är lillapillelillapluttiga jag och jag är så försynt så man vill ju inte störa uj uj uj!


Hej å hallå, SJ! När någon som har handlat på nätet sedan 1997 beter sig som en idiot i er webbshop borde ni fundera på att något kan vara tokfel i gränssnittet.

Ledning: felmeddelanden kan med fördel göras TYDLIGA!